מנסים להבין איזה מצבר מתאים לרכב שלכם? הגעתם למקום הנכון.

אם אתם צריכים מצבר חדש, כדאי שתכירו את הדגשים החשובים שיש לקחת בחשבון לצרכי התאמת מצבר לרכב. מכיוון שישנם סוגים רבים של מצברים ולא כל מצבר מתאים לכל רכב. חשוב שתדעו איך לבחור את המצבר הנכון, על מנת למנוע בזבוז כספים מיותר, לשמור על הרכב שלכם וליהנות מהמצבר שנים רבות קדימה.

מעבר לעניין הידע, תמיד תוכלו לפנות אלינו לתותח המצברים ונעמוד לשירותכם עם שירותי החלפת מצבר עד הבית וגם נוכל לעזור לכם עם ביצוע ההתאמה.

בשורות הקרובות נענה לכם על שאלות חשובות לגבי השאלה ששואלים רבים: "איזה מצבר מתאים לרכב שלי?". כדי שתוכלו לבחור מצבר שיתאים לדגם הספציפי שלכם. נסביר גם מדוע נושא ההתאמה הוא כל כך חשוב, ומהם הדגשים החשובים בתהליך. בואו נצא לדרך…

 

התאמת מצבר לרכב - איזה מצבר מתאים לרכב שלי
התאמת מצבר לרכב – איזה מצבר אתם צריכים וכמה אמפר? מדריך

 

התאמה טכנית של המצבר לסוג או דגם הרכב – למה זה חשוב?

על מנת להבין את החשיבות של התאמת מצבר לרכב, יש להבין כיצד בנוי ועובד כל מצבר. בתוך כל מצבר קיים פוטנציאל חשמלי שבו ניתן להשתמש בעיקר לצרכי התנעת הרכב בתחילת הנסיעה.

הזרם החשמלי מספק כוח ליצירת ניצוץ ומספר סיבובי מנוע עד שכל המערכת תתחיל לעבוד על ידי שריפת הדלק וכניסה לפעולה של האלטרנטור.

תפקיד נוסף של המצבר הוא לספק זרם חשמלי לכל מיני מערכות ברכב, כגון מחשב הרכב, מערכות האבטחה, מערכות השמע והתאורה. במצב תקין, מצברים נטענים בזמן נסיעה על ידי האלטרנטור כך שהם תמיד במצב מלא. 

אז מדוע המצבר חייב להתאים לרכב? מאחר ומצבר שמתאים לרכב יתפקד הרבה יותר זמן וישמור על האלטרנטור והמערכות החשמליות של הרכב, בטח בטווח הארוך.

ובאופן יותר מפורט – התאמה טכנית של המצבר לסוג הרכב נדרשת בכדי שתהיה התאמה בין הכוח הנדרש להתנעה ודרישות החשמל של הרכב, כשניתן לציין מספר מאפיינים עיקריים הקשורים לכך:

1) מתח המצבר – רוב המצברים מגיעים בסטנדרט של 12 וולט וכך הם מתאימים למתח האלטרנטורים, שאף הם מספקים 12 וולט. התאמת מצבר לרכב עם מתח נמוך מדי תסב נזק למצבר עצמו לאורך זמן. מצבר במתח גבוה יותר פשוט לא ייטען בצורה טובה על ידי אלטרנטור חלש ממנו. 

2) מידת אמפר – אמפר הוא מעין מדד לכמות החשמל שהמצבר מסוגל לספק לאורך זמן, כאשר הוא אינו נטען על ידי האלטרנטור. כמות החשמל במצבר צריכה להספיק לדרישות של כל האלקטרוניקה של הרכב ולכן התאמת מצבר לפי מידת אמפר היא דבר חשוב מאוד.

3) זרם התנעה – מדד שמתייחס לכמות האמפר שהמצבר מסוגל לתת בשניות הראשונות לשם התנעת הרכב. רכבים גדולים זקוקים לזרם התנעה גדול יותר בהשוואה לרכבים קטנים יותר

לקוחות רבים שואלים אותנו כיצד ידעו איזה מצבר מתאים לרכב שלי על סמך המאפייניים הללו ואנחנוו תמיד עונים שעבור כל רכב קבע היצרן את מאפייני המצבר האידאלי עבורו ולכן יש לבדוק בספר הרכב בדיוק באילו מאפיינים טכניים מדובר במקרה שלכם. טבלה עם דוגמאות מחכה לכם בהמשך הדף.

 

התאמת מצבר לרכב – כך תעשו זאת נכון

על מנת לדעת איך מתאימים את המצבר לסוג הרכב שלי, ניתן להסתכל בספר הרכב והוראות היצרן, שם יש פירוט על פי סוג, דגם ושנתון הרכב.

אם אתם לא מוצאים את ההוראות ויש לכם ספק, תהיו בטוחים שיש לנו את הידע והניסיון להתאים עבור כל סוג של רכב את המצבר המתאים ביותר וגם לענות לכם על שאלות הקשורות בכך.

למשל, אחת השאלות ששואלים אותנו לעיתים קרובות היא האם ניתן לשים מצבר בכל גודל ואמפר ברכב?

והתשובה – ככל שמדובר במתח המצבר, ממש אין סיבה להשתמש במתח נמוך או גבוה ממה שצריך, ההפסד יהיה כולו שלכם עם מצבר שלא מצליח להתניע את הרכב או כזה שעלול לפגוע במערכות החשמליות של הרכב.

לגבי אמפר, כאן לא מדובר בחוק בל יעבור. החלפה למצבר עם אמפר לא נכון לא תהרוס את הרכב שלכם וגם לא תפגע במצבר.

 

אפשר לסכם את הדברים בזאת:

#1 התאמת מצבר לרכב עם אמפר גבוה – אם אמפר המצבר גבוה יחסית, הוא יצליח להניע את הרכב בקלות גם אם אתם מכבים ומתניעים אותו לעיתים תכופות, כנ"ל לגבי התנעות בימי חורף קרים.

כמו כן, מצבר שכזה יוכל לספק חשמל לאורך זמן גם כאשר הרכב כבוי. אז אם יש לכם מצבר בעל אמפר גבוה ושכחתם את אורות הדרך דולקים לאורך כל הלילה, סיכוי מאוד סביר שהרכב יניע ולא תזדקקו לחילוץ. 

#2 התאמת מצבר לרכב עם אמפר נמוך – אמפר נמוך מדי זורם בד בבד עם נתוני זרם התנעה חלש, מה שעשוי לגרום לבעיות של התנעת הרכב, במיוחד בשעות הבוקר הקרות. בנוסף, אם משתמשים במערכות חשמליות של הרכב כאשר הוא כבוי, המצבר ייגמר מהר יותר מאשר עם מצבר עם אמפר בערך הרצוי או אמפר גבוה יותר.

במילים אחרות, מצבר עם אמפר גבוה יותר בדרך כלל מבורך עבור הרכב, לעומת מצבר עם אמפר נמוך שלא מומלץ, אך לא אמור לגרום נזק. אם כך, נשאלת השאלה מדוע שלא לרכוש תמיד מצבר עם אמפר גבוה ככל שניתן?

מאחר ומצבר עם אמפר גבוה הוא גם יקר יותר ומאחר והיצרן ממליץ תמיד על אמפר מסוים, כך שלא כדאי להשקיע כספים שלא לצורך. 

 

איזה מצבר מתאים לרכב שלי?

הנה מספר דוגמאות לדגמי רכבים ומידת אמפר המצבר המומלצת להם. גם אם הדגם שלכם אינו מופיע בטבלה, אל דאגה, צלצלו אלינו ואנחנו כבר נדע להגיד לכם איזה מצבר מתאים גם לרכב שלכם.

סוג / דגם הרכב אמפר מתאים

 פורד פוקוס, יונדאי לנטרה, פורד פיאסטה (דגם ST),
דייהו, יונדאי אקסנט

45

פורד פיאסטה (דור שביעי 2017 ומעלה)

43

הונדה ג'ז, יונדאי אטוס, הונדה אינסייט, דייהו מאטיס, טויוטה פריוס, קיה פיקנטו, דייהטסו סיריון, יונדאי i10

40

טויוטה יאריס, יונדאי גטס, רנו קליאו, יונדאי i20 , סוזוקי סוויפט החדשה, סקודה פאביה

50

הונדה, מאזדה דמיו, סוזוקי, דיהטסו, מאזדה 121

46

שברולט לומינה, פונטיאק גרנד פרי

70

סובארו, מאזדה 626, מיצובישי אסטראז', סקודה אוקטביה, ניסאן קשקאי, טויוטה ראב 4

60

פולקסווגן ג'טה, פולקסווגן גולף, פיאט, פיג'ו, אאודי,
טויוטה אוונסיס, דייהו לנוס, שברולט קוריאה, קיה ספורטאז', קרייזלר סטרטוס, שברולט אלרו, שברולט קורסיקה שברולט קוואליר

62

יונדאי i30 , אאודי, פורד, פיג'ו 206, סיטרואן C3, רנו קליאו, טויוטה קורולה, BMW 318

55

וולוו, סובארו, יונדאי, מיצובישי, ג'יפ, מאזדה 323

65

מאזדה 6, ג'יפ רנגלר, מאזדה 3, אופל אסטרה, פורד (בנזין)

66

קרייזלר ויזן, קרייזלר וויאג'ר, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, ג'יפ צ'ירוקי

63

יונדאי סנטה פה, מיצובישי פאג'רו, איסוזו דימקס טויוטה היילקס, קיה סורנטו, פורד (דיזל), אאודי A6, פורד אדג', פורד אקספלורר, פורד F-350, פורד אקונליין, פורד לינקולן

80

אינטרנשיונל, פורד קונוורט, טויוטה לנד קרוזר, משאית קטנה, טנדר, רכבי 4X4 תוצרת יפן / קוריאה

95

פיאט דוקאטו, דיפנדר, לנד רובר, מיצובישי קאנטר, איסוזו סומו, פולקסווגן טוארג, מרצדס, פיג'ו בוקסר, BMW סדרה 6

100

יונדאי טוסון, וולוו, סאאב, סיטרואן ברלינגו, ב.מ.וו (סדרה 5, X3), סקודה סופרב, רנו קנגו, פולקסווגן טיגואן, אאודי TT

72

טרקטור פרסון, דאף LF45

125

אוטובוסים, מיניבוסים, משאית, טרקטור, דגמי וולוו מסוימים, סקניה, דאף, מרצדס

160

משאית, מלגזה, גנרטור

140-225

* מצברים ברמות אמפר נמוכות יותר של 12-30 אמפר עשויים להתאים לקלנועית, אופנוע, קטנוע, טרקטורון וכדומה.

 

איזה מצבר מתאים לרכב שלי
איזה מצבר מתאים לרכב שלי

 

איזה מצבר אני צריך – שיקולים נוספים

ישנם עוד כמה דברים שיש לקחת בחשבון על מנת לענות על השאלה – איזה מצבר מתאים לרכב שלי? 

✔️ טכנולוגיה – יש להבדיל בין מצברי כוח רגילים לבין מצברים שפועלים בטכנולוגיה אחרת, כגון מצברי פריקה עמוקה (עבור כלי רכב חשמליים, קרוואנים, יאכטות וכו') או מצברים שמתאימים לכלי רכב שבהם מופעלת מערכת Start-Stop. כל טכנולוגיה צריכה להיות מיושמת ברכב המתאים לה ולפי הוראות היצרן.

מה קורה אם מתקינים מצבר שלא מתאים לרכב מבחינת טכנולוגיה? הרכב לא יתניע, וגם אם כן, המצבר לא יחזיק לאורך זמן וגם עלול לגרום נזק למערכות החשמליות של הרכב.

✔️ מימדים – זהו היבט חשוב מאוד בתהליך התאמת מצבר לרכב, על מנת שהמצבר יתאים במדויק לגודל הגומחה המיועדת עבורו, מבלי שיהיה צורך להשתמש בכוח ולגרום לנזקים.

✔️ מותגים – ישנם מותגים שונים של מצברים, חלקם ידועים פחות ואחרים בעלי שם כגון שנפ, ורטה, בוש ועוד. על מותגים מובילים משלמים יותר אך נהנים מתקופת אחריות ארוכה וגם ניתן להיות בטוחים שהמאפיינים הטכניים שרשומים על גבי המצבר אכן תואמים למציאות. מותגי איכות לא יאכזבו אתכם ולכן אנחנו עובדים רק איתם. 

 

תותח המצברים – התאמה נכונה, התקנה מקצועית ומחירים נוחים

כמובן שלאחר התאמת מצבר לרכב יש להתקין אותו בצורה נכונה על מנת שבאמת יעבוד כמו שצריך.

זה בדיוק מה שתקבלו אם תיפנו אלינו לתותח המצברים – אפיון מקדים לצרכי התאמה מושלמת של המצבר, התקנה מקצועית אצלכם בחניה ומחירים נוחים והוגנים על כל סוגי המצברים הקיימים.

צלצלו אלינו כשתצטרכו להחליף את המצבר שלכם ונשמח לעמוד לשירותכם. תותח המצברים.

להלן רשימת יצרניות רכב מובילות לקריאה מורחבת

בכל אחד מהדפים הבאים תמצאו טבלה עם פירוט של המצברים המתאימים לכל אחד מדגמי היצרנית לפי אמפר.

מצבר מאזדה
מצבר למאזדה

השיטה הקלה והנוחה ביותר כדי לדעת איזה מצבר מתאים לרכב שלכם היא להסתכל בספר הרכב, שם יהיה רשום את מאפייני המצבר המדויקים הנדרשים: מתח (Vault) וגובה האמפר-שעה (Ah).

בהחלט, תוכלו לעיין בטבלה שהכנו עבורכם בדף כדי לקבל מושג לגבי רמות האמפר הנדרשות עבור רכבים מסוגים שונים וכמובן שניתן גם לצלצל אלינו ולשאול את הנציג איזה מצבר מתאים לדגם הרכב הספציפי שלכם ולקבל תשובה מיידית.

בחירה של מצבר באמפר או מתח לא מתאימים תוביל לשחיקה מהירה שלו ויתכן שגם תפגע במערכות נוספות ברכב. בחירה במצבר שמתאים טכנית לרכב תסייע לשמור עליו לאורך זמן ותאפשר תפקוד וביצועים טובים יותר.