נורת מצבר דולקת מלחיצה את רובנו כאשר היא מופיעה, אך חשוב שלא להילחץ סתם, שכן פעמים רבות מדובר בבעיה פשוטה של צורך בהחלפת המצבר וזה הכל.

המומחים שלנו בתותח המצברים ריכזו עבורכם מידע מועיל שיעזור לכם להבין באיזה מצבים נדלקת נורת המצבר ברכב ומה צריך לעשות כשזה קורה. קחו נשימה, קראו והירגעו 🙂

 

נורת המצבר נדלקה? כנראה שצריך להחליף…

✔️ נורית המצבר מהבהבת? התקשרו ונסייע!

✔️ מצבר לכל כתובת – מגיעים מהר!

טלפון: 055-9703783

 

נורת המצבר דולקת
נורת המצבר דולקת? כנראה שצריך להחליף מצבר, התקשרו אלינו ונגיע מהר

 

נורת מצבר – איך תזהו אותה?

לוח המכוונים ברכב (הדשבורד) מלא בנורות שנועדו להזהיר אותנו מפני ליקויים כאלו ואחרים שאליהם יש לשים לב.

למשל, נורית אזהרה דולקת שנחשבת למפחידה מכולן היא זו עם המילה STOP שלמעשה אומרת שאין לנהוג יותר ברכב ויש לגרור אותו למוסך.

ישנן גם נורות אזהרה נוספות, כמו אלו שקשורות לנוזל הבלמים, ללחץ האוויר בצמיגים וגם כזאת שקשורה למצבר.

אם תהיתם איך נראית נורת מצבר, חפשו איור של סוללה מרובעת. היא תידלק בצבע אדום או כתום כשיש בעיה, כתלות ביצרן הרכב.

 

נורת מצבר - תמונה
נורת מצבר – תמונה

 

תפקיד הנורה הוא להזהיר שמשהו אינו כשורה במערכת החשמלית של הרכב ובעיקר לגבי תקלות שקשורות למצבר ו\או האלמנטים שמחוברים אליו בקשר ישיר.

 

הסיבות לכך שנורה של מצבר נדלקת

המערכת החשמלית של כל רכב מורכבת ממספר רכיבים, כאשר כל אחד מהם עשוי לגרום למצב שבו נורת מצבר אדומה או כתומה דולקת.

הנה טבלה שמרכזת עבורכם את המצבים השונים שבהם הדבר עשוי להתרחש:

הסיבהאיך מתבטאכיצד לפעול?
תפקוד לקוי של המצבר

אם המצבר שלכם אינו מתפקד כשורה (אינו מספק די כוח למערכות החשמליות / מתח הטעינה שלו גם נמוך), הנורה תידלק ותישאר קבועה לאורך הנסיעה.

ליצור איתנו קשר לתיאום שירות מצבר עד הבית

בעיה באלטרנטורהאלטרנטור לא מטעין את המצבר כמו שצריך והמערכת החשמלית של הרכב אינה מקבלת זרם בצורה יציבה. תופיע מנורת מצבר מהבהבתיש לגרור את הרכב למוסך
מחסור במיםמצב דומה לתפקוד לקוי של המצבר. חוסר במים לא מאפשר למצבר להפיק די חשמל ולהיטען כמו שצריך. ברכבים חדשים הנורה תידלק ותישאר קבועה. ברכבים ישנים יותר המנורה תידלק בעוצמה חלשה

יש למלא מים (במצברים "פתוחים" שמאפשרים זאת) או לפנות אלינו

חיווט לקויהמגעים בין המצבר לחוטי החשמל הראשיים עשויים להיות רופפים, מה שיגרום למצב בו הנורה של המצבר נדלקת ונכבית לסירוגיןפתחו את מכסה המנוע, בדקו אם המצבר מחובר כהלכה ואם לא, הדקו את המחברים 

שימו לב: כאשר נורת מצבר נדלקת לסירוגין או באופן קבוע, הדבר יכול להעיד גם על מצבר שניזוק בצורה כזאת או אחרת בשל קורוזיה שהחלה להתפתח על חיבורי החשמל שלו לרכב, מה שגורם לזרימת חשמל שאינה מיטבית.

 

למה נורת המצבר נדלקה
למה נורת המצבר נדלקה

 

האם נורת מצבר יכולה להידלק לאחר החלפה של מצבר?

נורת מצבר דולקת באוטו שזה עתה הוחלף בו מצבר חדש היא דבר נדיר, אך זה יכול לקרות, עקב שלוש סיבות עיקריות:

✔️ התקנת מצבר חובבנית – נורת מצבר דולקת לאחר החלפת המצבר היא בדרך כלל בגלל התקנה שבוצעה בצורה חובבנית ורשלנית, כך שהחיבורים רופפים.

✔️ התקנה של מצבר ישן – במקרה שכזה, המצבר ה- "חדש" הוא לא כל כך חדש, אולי היה די הרבה זמן על המדפים, לעיתים בתנאים לא אידיאליים ולכן זמן קצר לאחר התקנתו הנורה נדלקה וזה מעיד על בעיה כלשהי.

✔️ מצבר שאינו מתאים לרכב – מצבר כזה אינו מסוגל לעמוד בדרישות החשמליות של הרכב שבו הוא הותקן ועל כן הדבר מפורש כבעיה במצבר והנורה נדלקת.

מכל הסיבות שלעיל, אתם יכולים להבין עד כמה חשוב לפנות אל תותח המצברים כאשר עולה הצורך להחליף מצבר. הטכנאים שלנו יודעים לבחור לכל רכב מצבר מתאים וגם להתקין אותו כמו שצריך.

 

נורת מצבר דולקת
נורת המצבר מהבהבת? כנראה שיש לכם תקלה במצבר, חייגו אלינו ונדריך אותם מה לעשות.

 

מה צריך לעשות אם נורת המצבר נדלקת בזמן נסיעה?

כאשר קיימת בעיה במצבר, בדרך כלל הנורה תידלק מייד עם ההתנעה של הרכב, אך רבים רוצים לדעת מה עושים כשנורת המצבר נדלקה באופן פתאומי בזמן נסיעה?

ראשית כל, אל תיכנסו לפאניקה ובוודאי שאין לעצור באמצע הכביש בבהלה. לעומת נורת STOP שמחייבת עצירה כמה שיותר מהר בטרם ייגרם נזק למנוע, נורת מצבר דולקת בנסיעה לא אמורה לגרום לכם לפעול כך.

אם המרחק שלכם אינו רב עד הבית, המשיכו עד שתחנו, לפני שתבצעו את הפעולות שתקבלו מייד. אם יש לכם עוד כברת דרך, עצרו במקום בטוח (כמו תחנת דלק) ובצעו את הפעולות הבאות:

1) כבו את הרכב ושימו לב האם החלונות החשמליים עולים ויורדים מהר או יחסית לאט מהרגיל.

2) נסו להתניע את הרכב ובדקו האם הדבר מתבצע בקלות או שזה לוקח מספר ניסיונות, תוך כדי רעש של תקתוקים או מעין "שיעול".

3) אם הצלחתם להתניע, שימו לב האם המזגן עובד והאם הוא מקרר באותה העוצמה וגם למצב אורות הדרך והאם הם עולים ויורדים ללא סיבה.

4) הרימו את מכסה המנוע והסתכלו על המצבר, האם הוא נפגע פיזית, האם יש סימני קורוזיה ומה מצב החיבורים.

5) נסו להיזכר או חפשו קבלות ברכב של הפעם האחרונה בה החלפתם מצבר, יתכן כי הוא פשוט הגיע לפגות התוקף שלו.

לאחר מכן צלצלו אלינו, ספרו לנו אילו בדיקות ביצעתם, באיזו צורה נדלקה נורת המצבר (לפי מה שציינו בטבלה) ונעזור לכם. במקרה הצורך נגיע עד אליכם, נבדוק את המצבר בעצמנו ונחליף לכם אותו אם הבדיקה תגלה שזה מה שצריך.

 

איך אנחנו יכולים לעזור לכם כאשר נורת המצבר דולקת?

כאשר נגיע נבצע בדיקת מתח פריקה וטעינה למצבר שלכם וכך נוכל לדעת בוודאות מה מצבו. במידה ונגלה שבסך הכל צריך להטעין אותו, נעשה זאת ונשחרר אתכם לדרככם.

אם יתגלה שאין מנוס מלבד החלפה של המצבר, נבחר לכם מצבר לפי דגם הרכב, השנתון ומה שכתוב בספר הרכב שלכם, כך שההתאמה תהיה מושלמת ולא יהיה סיכוי שהנורה תידלק בזמן הקרוב.

אנחנו עובדים עם מותגי מצברים מובילים, דוגמת בוש, שנפ, ורטה ועוד ומציעים לכם אותם במחירים נמוכים, שכוללים גם אחריות ארוכה.

נורת מצבר הרכב שלכם נדלקה? אל דאגה! צלצלו אלינו לתותח המצברים והבעיה תיפתר במהרה. אנחנו זמינים עבורכם 24 שעות ויכולים להגיע אליכם בפריסה נרחבת. הצטרפו למעגל הלקוחות המרוצים שלנו ולא תתאכזבו!